FAQ
Odpovídáme na nejčastější dotazy
Prohlédnout všechny dotazy
SIMdoEgypta.cz
Základní Informace
Jakou SIM kartu do Egypta?

V Egyptě nejlépe fungují místní SIM karty od některého z lokálních operátorů. Mezi ty největší patří Vodafone, Orange a Etisalat. Ze zkušeností je naopak vhodné se vyhnout SIM kartám od místních menších či virtuálních operátorů (WE a další) nebo SIM a eSIM kartám mezinárodním.

Od jakého operátora nabízené SIM karty jsou?

Jedná se o SIM karty od egyptského operátora Vodafone. Ten je největší v zemi a má zde nejsilnější pokrytí.

Jak funguje Vodafone v Egyptě?

Kvalita Vodafone signálu je velmi dobrá, a to i v odlehlejších, jižně položených částech Marsa Alam. Vodafone připojení je stabilní a v závislosti na konkrétní lokalitě s rychlostí dosahující 4G / LTE. Ozkoušeno osobně i tisíci zákazníků před vámi.

V případě Egypta proto důrazně doporučujeme volit právě Vodafone. (Rozumějte lokální Vodafone, nikoliv kartu od českého Vodafonu).

Jaké datové balíčky jsou dostupné?

Můžete si vybrat mezi datovými balíčky o velikosti 4, 6, 8, 12, 20 nebo 40 GB.

Kolik stojí datová SIM karta v Egyptě?

Předplacené Vodafone datové balíčky vychází na 19 až 53 EUR.

Jaký typ dat na kartě je?

Datové balíčky na SIM kartách obsahují reálná data, reálné GB, které jsou využitelné na cokoliv. Data nejsou nikdy účelově dělená, například na část, která by byla využitelná pouze na sociální sítě. Upozorňujeme, že podobné dělení dat je v Egyptě jinak celkem běžnou záležitostí, kterou český uživatel neočekává.

Jak datovou SIM kartu objednám?

Egyptskou datovou SIM kartu objednáte vyplněním objednávkového formuláře na www.simdoegypta.cz. Po odeslání nezávazné objednávky vás budeme kontaktovat e-mailem a následně si vzájemně potvrdíme veškeré podrobnosti.

Mohu objednat eSIM namísto SIM karty fyzické?

Tuto možnost aktuálně nenabízíme. Dle zkušeností z minulých let vedlo používání eSIM k řádově častějším potížím než u karet fyzických. Z toho důvodu eSIM v nabídce nemáme a nabízíme pouze to, za co se můžeme zaručit.

Převzetí a zprovoznění SIM
Jak mi bude SIM karta doručena?

Karty jsou doručovány kurýrem, a to přímo na letiště vašeho příletu, kde na vás bude kurýr čekat s cedulkou (velikost A4) s vaším jménem. Převzetí v místě vašeho ubytování, tedy na vašem hotelu je také možné.

Vše je na vzájemné dohodě a vašich preferencích.

Kolik stojí doručení SIM karet?

Doručení SIM karet kurýrem je v Marsa Alam bezplatné. V Hurghadě za dovoz objednávky libovolného množství karet na letišti či na hotel zaplatíte 5 EUR nebo 6 USD.

Jak aktivovat SIM kartu v Egyptě?

Aktivace našich Vodafone SIM karet není potřeba. Karty jsou pro vás aktivovány před předáním.

Je karta při převzetí aktivní?

Ano, SIM karta je vždy aktivní již při převzetí tak, abyste ji mohli začít ihned využívat. Z vaší strany tedy žádná aktivace, která je vždy prostorem k chybám a problémům, není potřeba.

Jak kartu zprovozním?

Kartu, vzhledem k tomu že ji do rukou dostáváte vždy již v aktivovaném stavu, stačí vložit do vašeho zařízení (ať už do vašeho stávajícího telefonu, do telefonu staršího, který si pro tento účel vezmete s sebou, do přenosného modemu nebo do kteréhokoliv jiného zařízení s podporou SIM). Kartu bude ihned funkční. Doporučujeme se ujistit, že ve vašem zařízení máte správně nastaveno, aby se data brala z právě vložené SIM karty.

Podrobné informace ke zprovoznění jsou součástí finálních instrukcí, který každý dostává spolu s potrzením objednávky.

Je na kartě objednaný datový balíček ihned k dispozici ze 100%?

Ano, datový balíček je ihned k dispozici v jeho plné výši. Není tedy potřeba žádné zadávání kódů, kterými by se zakoupená data z velké části musela dodatečně aktivovat tak, jak to bývá častou praxí u karet zakoupených přímo v Egyptě.

Je možné na kartě kontrolovat spotřebu dat?

Ano, existuje několik způsobů a všechny vám budou zaslány ve finálních instrukcích, které jsou přílohou závazného potvrzení objednávky.

Používání SIM
Je možné s datovou SIM kartou i volat?

V základních variantách se jedná pouze o datový balíček, který klasické volání neumožňuje. Na karty je však možné přidat i balíček předplacených volných minut, a to buď minut využitelných pro volání na lokální egyptská čísla či minut, které lze využít pro volání z Egypta do ČR.

Kdo si nevystačí s VoIP voláním přes internet prostřednictvím některé z aplikací typu WhatsApp, nechť prosím sdělí svůj požadavek na přeplacené minuty e-mailem před závazným potvrzením objednávky. Podrobnosti následně domluvíme individuálně.

Funguje na kartách WhatsApp či Messenger?

Ano, využívání těchto aplikací není nijak omezeno, vše vám tedy bude v Egyptě fungovat tak, jak jste zvyklí.

Je možné s kartou volat přes WhatsApp?

Ano, volání přes WhatsApp, které bylo až do nedávna v Egyptě plošně blokováno, aktuálně funguje. Volání přes FB Messenger je rovněž možné.

Budu moci využívat WhatsApp pod svým českým číslem?

Ano, skrze WhatsApp budete komunikovat pod vaším standardním českým číslem nehledě na to, že bude využívat mobilní data z egyptské SIM karty a nehledě na to, zda vaši českou SIM budete mít ve vašem zařízení vloženou či nikoliv.

Mohu z datové karty zaslat SMS?

Ne, toto není možné. Karta standardně obsahuje pouze datový balíček, který není využitelný na SMS či volání.

Je možné data sdílet přes hotspot?

Ano, mobilní data z egyptské Vodafone SIM karty je možné sdílet přes hotspot s jinými zařízeními. Funkce hotspotu není nijak blokována nebo omezována.

Je karta kompatibilní s přenosným modemem?

Ano, kartu lze vložit do přenosných mobilních modemů.

Mohu kartu používat současně s českou SIM kartou?

Ano, kartu lze bez omezení používat se současně vloženou českou SIM kartou.

Jak mohu zkontrolovat zbývající data?

Způsoby ověření a kontroly zbývajících dat jsou součástí finálních instrukcí, který každý dostává v rámci vzájemného odsouhlasení a potvrzení objednávky.

Co se stane po vyčerpání dat?

Po vyčerpání datového balíčku přestanou na kartě mobilní data fungovat. Nefungují ani v žádném rychlostně omezeném režimu.

Zákaznická podpora a řešení problémů
Jak se obrátit na český kontakt?

Nejlépe zprávou přes WhatsApp.

Dále e-mailem a v případě nedostupnosti datového připojení buď SMS zprávou nebo přímým zavoláním.

Všechny kontakty jsou součástí finálních instrukcí, který každý dostává v rámci vzájemného odsouhlasení a potvrzení objednávky.

Co dělat, když karta neobsahuje objednané množství dat?

Tyto případy jsou extrémně výjimečné. Mnohem častěji si zákazník informaci o datech špatně vyloží či jí nesprávně rozumí. V případě jakéhokoliv podezření či nejasnosti v tomto směru se prosím neprodleně obraťte na český kontakt, který vám pomůže a v případě skutečně chybějících dat zajistí nápravu.

Co dělat, když moje zařízení vloženou SIM kartu vůbec nevidí?

Zařízení restartujte. Máte-li možnost, doporučujeme SIM kartu vyzkoušet i v jiném zařízení. V případě přetrvávajícího problému kontaktujte českou podporu, která vám pomůže s řešením problému.

Karta nefunguje nebo fungovat přestala, co mám dělat?

Podobné případy jsou výjimečné. V případě jakýchkoliv potíží s kartou vám bude po celou dobu pobytu k dispozici český kontakt, který vás navede, poradí, kartu na dálku prověří a v případě potřeby za vámi pošle kurýra, který kartu zprovozní či vymění.